Hari Krishna | 2006 -
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At the end of 1979 the Asociación para la Conciencia Krisna founded Nueva Vrajamandala in the province of Guadalajara, near Brihuega, on an estate known as Santa Clara. A rural community that aimed at the development of a fully self-sufficient economic model based on the use of renewable energies, manual labour and close community cooperation. Nevertheless, the reality went no further than a declaration of principles and good intentions.

Prabhupada, the founder of ISKON, proposed a model in which the different temples would be self-sufficient. Through decentralisation he aimed to preserve the growth of the movement and safeguard the different communities from the particular crises produced by bad management.
The important thing about this group is not so much the experience of conversion, as the fact of maintaining conviction. This is where the religious community comes in, providing the reality with its indispensable structure of plausibility. Religious practice propitiates an ‘indifference’ to individual success or failure, which places the devotee in a sphere of meanings in which the world of ‘common sense’ changes.

A finales de 1979 la Asociación para la Conciencia Krisna funda en la provincia de Guadalajara, cerca de Brihuega, en una finca conocida como Santa Clara, Nueva Vrajamandala. Una comunidad rural que apunta al desarrollo de un modelo económico plenamente autosuficiente basado en el uso de energías renovables, el trabajo manual y la estrecha cooperación comunitaria. Sin embargo, la realidad no pasa de la declaración de principios y buenas intenciones.

Prabhupada, fundador de ISKON, proponía un modelo en el que los distintos templos fuesen autosuficientes. Mediante la descentralización pretendía preservar el crecimiento del movimiento y salvaguardar a las diferentes comunidades de las crisis particulares producto de una mala gestión. Lo importante en este grupo no es tanto la experiencia de conversión, como el hecho de mantener el convencimiento. Aquí es donde interviene la comunidad religiosa proporcionando a la realidad su indispensable estructura de plausibilidad. La práctica religiosa propicia una "indiferencia" con respecto al éxito o fracaso individual que sitúa a los devotos en una esfera de significaciones en que el mundo del "sentido común" cambia.