Chroma Key V (Ofelia)  
Chroma Key III  
Chroma Key II  
Chroma Key II, Chroma Key I | 33 x 99 cm  

Chroma key | 1997
C-Print

Chroma Key presents the transitory, the flow of things, as another representation of weights and measures in the space, a place now in a state of liquefaction, phantasmagorical and evanescent, elevated to ubiquity, a divine attribute applied to humanity. The perspective opened up by the emergence of the new technologies causes a paranoid trait that questions the nature of the forms we perceive. Based on the chroma video system, a monochrome background over which the desired image is applied electronically, Chroma Key shows the disappearance of place understood in the Cartesian sense. Thanks to its potential, this background contains as a support all the realities that can be imagined, and as a result of this lack of concretion, it can only be understood as an inhabitable question. Chrome blue is used as the medium to support reality, giving it form, adopting a liquid appearance that splashes the personalities and alerts us to their possible dissolution in the medium. Once dissolved, these personages appear to drift in search of a way out, incapable of recognising themselves or distinguishing themselves from their surroundings. Finally, they end up forming part of a medium in which what is supported and what supports merge into a single entity.

Chroma Key presenta lo transitorio, el fluir de las cosas como otra representación de las medidas y los pesos en el espacio, lugar ahora en licuefacción, fantasmagórico y evanescente, llevado a la ubicuidad, un atributo de lo divino aplicado al hombre. La perspectiva que el advenimiento de las nuevas tecnologías nos depara provoca un rasgo paranoide que cuestiona la naturaleza de las formas que percibimos. Basadas en la técnica de vídeo chroma, un fondo monócromo sobre el que se aplica electrónicamente la imagen deseada, Chroma Key muestra la desaparición del lugar entendido en sentido cartesiano. Este fondo contiene por su potencialidad como soporte todas las realidades suceptibles de ser pensadas, inconcreción que lleva a que sólo sea posible entenderlo como pregunta habitable. El azul chroma es utilizado como medio que sustenta la realidad y la dota de forma, adoptando una apariencia líquida que salpica a los personajes y nos advirte de su posible disolución en el medio. Una vez disueltos, estos personajes parecen vagar en busca de una salida, incapaces de reconocerse ni distinguirse respecto a lo que les rodea, pasando a formar parte de un medio en el que lo sostenido y lo sustentante se funden en una única cosa.